Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

10 Mayıs 2014 Cumartesi

Hadi Annlerimizin Hediyelerini Kendimiz Paketleyelim



hediye paketi süsü hazırlama



Öncelikle tekrar merhaba upuzuuuuun bir aradan sonra. Artık "geri geldim, döndüm, yeniden burdayım" gibi bir başlık atmıyım dedim. En son yılbaşında yazdığım düşünülürse utandım :)  Bu ara neden bu kadar çok açıldı hem biliyorum hem bilmiyorum, hem haklıyım hem de haksız :)  Ama şunu söyleyebilirim elim gitmedi, içimden gelmedi. Üretkenliğimin azaldığı bir döneme de girmiştim açıkçası, bunun etkisi büyük. Yine tek tük yaptım bir şeyler, bir kısmını fotoprafladım, bir kısmını fotoğraflamadım bile. Zamanla onlardan da paylaşımda bulunurum. Ama bugünki paylaşım sebebim "anneler günü". Pazar günü gelmeden daha da gecikmeden paylaşayım istedim. 

Annelerinize hediyelerinizi almış ya da alacaksınız sanıyorum. Her fırsatta dile getirdiğim gibi hediyeler kadar hediyelerin paketine de önem veriyorum. Mümkün mertebe kendim paketliyorum. Zaten mağazaların paketlerini pek beğendiğim söylenemez. Gerçi artık belli başlı büyük markalar artık bu konuya da önem veriyorlar, hediye paketleri pek bir afilli oluyor ama herkesin ulaşabileceği markalar değiller maalesef. Diğerleri de ya çok zevksiz paketlere sarıyorlar ya da kendi markalarını yazan paketler kullanıyorlar. Ama bu durum sorun olmasın siz de benim gibi düşünüyorsanız. Kendimiz gayet güzel paketleme yapabiliriz. Hem işin içine kendi emeğimiz de giriyor bundan daha değerli ne olabilir. 

Nasıl yapıldıklarını aşama aşama fotoğraflayamadım ama gayet basit yapımları. Her iki süs için de tek yapmamız gereken daireler kesmek. Dairenin boyutu hediye paketinizin boyutuyla orantılı olmalı ya da küçük küçük bir kaç tane yapıp tüm pakete serpiştirilebilir. Artık orası sizin zevkinize kalmış.




Renkli kağıtlardan ya da kartonlardan elinizde ne varsa dairelerimizi kestikten sonra her birini tam ortadan ikiye katlıyoruz. Ben 5 yane daire kestim, yoğunluğunu artırmak ya da azaltmak yine size kalmış. İkiye katlayarak oluşturduğumuz yarım dairelerimizi yanyana bir araya getiriyoruz. Daireleri yan yüzeylerinden birbirine yapıştırabilirsiniz. Ya da benim yaptığım gibi alt kısımdan delip kurdele geçirebilirsiniz. Burda önemli olan hepsini aynı yerden delmek ki aynı hizada olsunlar. Dediğim gibi ya kurdeleye geçirip paketleme yapabilirsiniz ya da hediye paketinin üzerine çift tarflı bantla yapıştırarak serpiştirebilirsiniz.

hediye paketleme fikirleri


hediye paketleme süsü fikirleri





Diğer süs için keçe gerekiyor. Keçeden daireler kesiyoruz ve yine katlıyoruz. Fotoğrafta gördüğünüz gibi bir ortadan, iki yandan olacak şekilde dikerek yarım daireleri bir araya getiriyoruz. altın yaldızlı gördüğünüz yerler dikiş yerleri. Zaten bu altın yaldız süslemeleri de görünen dikiş yerine borçluyum yoksa aklımda yoktu hiç :) aynı renk ip bulamadım evde, ben de vazgeçmek olmaz dik gitsin beyaz iple deyip süsümü yaptım. Sonra kara kara düşündüm bunları nasıl kamufle edebilirim diye. Evde boncuk olsaydı dikerken o kısımlara boncuk takacaktım. Sonra aklıma tchibodan almış olduğum daha kullanmanın nasip olmadığı kalem setim geldi. Boncuk boya gibi bir kalem. Hem dikişler kapandı hem de çok güzel bir süsleme oldu. Aynı kalemle tüle de süsleme yaptım. Tülü kenarları dalgalı dalgalı oalcak şekilde yuvarlak kestim. (kareyi üstüsüte üçgen şeklinde katlayı kenarları yuvaryarak kesmek suretiyle umarım anlatabilmişimdir :)  )  Son olarak güzel renkli bir organze kurdele ile paketleme işini tamamladım.


hediye paketi süsü hazırlama


hediye paketleme fikirleri


Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum. Bu yaptığım çalışmaları sadece hediye paketlemek için diye düşünmeyin lütfen. Çünkü ben annelere illa gidip mağazalardan parayla bir şey almak değil de küçük jestlerle de hediye verilebileceğini düşünüyorum. Önemli olan onlara kendilerini önemli hissettirmek, onlara ne kadar verdiğimizi, ne kadar sevdiğimizi anlatmak. Bunun için annemizi anneler günü sabahı harika bir kahvaltı sofrasına uyandırmak, o gününüzü ona ayırıp keyif alacağı şeyler (sinemaya gitmek, yemeğe çıkarmak, güzellik salonuna gitmek, sahile yürümek, piknik yapmak vb.) yapmak. İşte bu süsleri kahvaltı sofrasında peçete süsü olarak da kullanabilirsiniz, ya da o gün onunla ne yapmayı planladıysanız onu içeren bir davetiyeye süs olarak kullanabilirsiniz. Hatta keçeden yaptığım süs pekala çok hoş bir yaka iğnesi olabilir, el emeği göz nuru bir hediye olarak da sunabilirsiniz. Fikir üretmek size kalmış. Ama şunu biliyorum ki annelerimiz için en büyük hediye onların yanında olmamız, olamıyorsak da telefonla bile olsa bunu onlara hissettirmemiz. Yoksa ayaklarına ne sersek az onların nazarında bir çift tatlı sözümüzden daha da kıymetli değil. 


Sevgiyle kalın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Image Map