Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

30 Mayıs 2014 Cuma

Bebek Odası ve Hastane Kapı Süslerimiz




Kapı süslerimizi bitirmiştik, sonunda fotoğraflarını da çekebildim de paylaşabiliyorum. Gerçi evin bir çok kısmı gibi bebek odası da tam anlamıyla güneşten tam nasibini alamıyor. Haliyle fotoğraflar çok iç açıcı olmadı. Mekanın darlığı ve koca karnımın izin verdiği ölçüde :) kadrajı ayarlayabildim. 

Neden iki tane kapı süsü yaptım?  Aslında hastane odasına takma konusunda kararsızlığım vardı. O anda sanki onunla uğraşılmaz, gözüm görmez bile diye düşünüyordum. Sonra neden yapmadım pişmanlığı yaşamak adına neden yapmayayım ki dedim. Bu seferde onu hastaneye götür sonra gel odasına tak, mikrop olur gibisinden kuruntulara kapıldım. Eee ben de vakit de bol, sonta bir tane de hastane odasına yaptım :)) Zaten bu iş uzarsa oyalanmak adına daha neler yaparım kestiremiyorum. Hani bir yanım bu işe gitmeme böyle işlere zaman ayırma olayını da sevmedi değil :) 






İnternette satın alabileceğiniz ya da benim gibi fikir edineceğiniz çok fazla kaynak var. Klasörümde o kadar fotoğraf vardı ki, kafamda da bir sürü fikir. Ben bu gördüğünüz kapı süsü fikrine meleğineli sitesinden kapıldım. Sitede farklı ürünler de mevcut, satış da yapıyor anladığım kadarıyla. Bir inceleyin derim. 

Ben nasıl yaptım kısaca bahsedeyim. Elimdeki malzemeleri değerlendirdim ilk başta. Mesela bende bükülebilir incelikte tel vardı, o çerçeve formunu öyle yaptım. Ama siz alt kısmı gerçek daldan da yapabilirsiniz. Çok daha güzel bir sonuç çıkabilir ortaya. Ya da kırnap ipine dolamak yerine kahverengi keçe ile kaplayabilirsiniz. Çerçeve formunu oluşturduktan sonra sırada çiçekleri yapmak vardı. Hazır çiçek kullanabilirsiniz, kurdeleler bağlayabilirsiniz ya da sadece kelebekler kondurabilirsiniz. Ben şu yazımdaki yöntemle yaptım çiçeklerimi. Tek fark orda peçete kullanmıştım, burda ise pelür kağıt kullandım. Bir sarı bir pembe olacak şekilde kağıtları dizerek yaptım. Kelebekler ve kuşlar keçeden, baba- anne ve yavru kuş kalıplarını kendim çıkarttım yine. Kuşların bacakları da çerçevede kullandığım telden yapıldı, üstüne desenli bantlar sardım. Tülü kapıya dolayıp, süsümüzü de ortasına oturttuk mu sonrası karşısına geçip keyifli keyifli seyretmek :)) 

İnsanın elinin altında malzeme olması güzel. Bazen diyorum bu kadar malzeme ne olacak, görüp görüp alıyorsun ev doluyor sonra nereye koyucam diyorsun ama işte gün gelip lazım olduğunda malzeme peşinde koşmayıp değerlendirmek güzel oluyor. Hem itiraf etmeliyim ki ben o malzemelere sahip olmayı da seviyorum, onları almak bile keyif veriyor bana :) 








kız bebek kapı süsü


Hastane odası için yaptığım kapı süsümüz daha sade. Bu kapı süslerini yaparken yerimde oturup bir şey yapmamam gerekiyordu. Önceki yazımda basetmiştim bizim kız gelir gibi yapmış bizi biraz telaşlandıormıştı. Doktor ciğerlerinin gelişimine zaman tanımak adına iğne yapmıi ve biraz doğumu ertelemeye çalışarak önlem almıştı. İşte o dönemde evden çıkamayacağımdan büyük kağıda çıktı almaya da gidemezdim. Ben de oturdum kendi kalıbımı kendim çıkarttım. Ehhh fena da olmadı hani :) Bu keçe işlerinde bence en önemli kısım kalıp çıkartmak gerisinde bir şey yok. Dik, elyaf doldur. Acaba ben mi çok hafife alıyorum? Elbet başka püf nokta. Olaya şöyle bakıyorum sonunda ben mutlu oldum mu sonuçtan, oldum ee tamam o zaman :) 


kız bebek kapı süsü yapımı


İşte benim Zeynep Duru kızımın kapı süsleri. Allah hayırlısıyla gelmesini, kucağımıza almasını nasip etsin. Yoksa gerisi esasen boş, tüm bunlar ne ki... 


Sevgiler gelsin bizden size

İyi haftasonları 

2 yorum:

  1. çok şirin olmuş zeynep duru nun kapı süsleri sağlıklıca kucağınıza almanız dileğiyle...

    YanıtlaSil

Image Map