Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

5 Nisan 2013 Cuma

Transfer Gazetelik

 
 
Uzun bir aradan sonra herkese merhaba. Aynı yoğunlukta ve sıkıntılarla, ama yine de umutlu, mutlu devam ediyorum. Sonunda Cuma da geldi, haftasonuna hazır sayılırım :)
 
Bu hengame arasında kısa sürdü ama bir de ahşap boyama kursuna gittim. Gerçi pek kurs denilemez, orda bir şeyler boyuyorsunuz biraz yol gösteriyordu hocamız. İşte bu gazeteliği de kursta yaptım. bütün kurs süresini bu aldı diyebilirim, belki de fazla istifade edemememiz yanlış malzemeden başlamak olmuştur :)
 
Pek tabi her zamanki gibi ben çoksevdim ve umarım siz de beğenirsiniz :)
 
 
 
 
ahşap boyama gazetelik



ahşap boyamada transfer uygulaması


 
Ne işlemlerden geçti kısaca bahsetmek gerekirse, o sevimsiz zımparanın ardından (zımparalamasak olmaz mı diye bir şansımızı denedik ama en önemli kısmı diye bizi ikna etti hocamız) astar boya attık. İçine ve yanlarına dekupaj yapıldı. Ön kısımlara transfer uygulandı. Yalnız transferi ilk defa denedim, bir daha yapar mıyım emin değilim. Onu soyması çok meşakatli bir işmiş. Soyuyorsunuz, kuruyunca puslu bir görüntü çıkıyor ortaya yani tamamen soyulmamış. Sonra başlıyorsunuz tekrar tekrar soymaya. Tabi bir takım deformasyonlarda oluyor. Ama sorun değil sonra boya ile kopan yerler dolduruluyor ve fark edilmiyor bile. Trasnfer işlemi bittikten sorna da üst kısımları boyalar ile tamamlanıyor. Asıl maharet burda işte, rahatlıkla maharet diyorum çünki tamamlama bana ait değil, hocamız yaptı. O renkleri tutturmak kesinlikle deneyim ve ustalık gerektiriyor. sanatçı edasıyla gayet başarılı bir şekilde tamamlamasını yaptı. Bana da seyretmek hayranlık duymak kaldı :)  Ama bu tamamlama işini başka bir çalışmada yapıp tecrübe etmem gerek.
 
Üstüne tekrar tutkal sürüp koruma sağlayıp, verniklemek gerekiyor. Vernik işini sevmediğimden ve de yarı mat vernik bulamadığımdan o iş bekliyor bir çok çalışmada olduğu gibi. Vernik uygulandıktan sorna bir de kırnap ipinden saplarını da yaptığımda tam anlamıyla tamamlanmış olacak.
 

Herkese mutlu, huzurlu, bol güneşli, keyifli bir haftasonu diliyorum.

Sevgiyle kalın...






 
ahşap boyamada transfer ve tamamlama

 


ahşap boyama gazetelik yapımı




6 yorum:

  1. Çok hoş olmuş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. ama inan harika olmuş ahşap mı bu içini nasıl boyadın canım dar ya ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde astar boya ve dekupaj var, her ikisini de uygulamak çok zor oldu ama oldu :)

      Sil
  3. sevgili blıokcu arkadaşım.yaptığın gazeteliği ve paylaşımlarını çok beğendim ellerine sağlık.misafirinim artık bende beklerim.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık çok güzel olmuş. Benim merak ettiğim bir şey var, transfer ve dekupaj kağıtları farklı mı acaba? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim. Farklı kağıtlar değiler, ben hatta fotokopi çektirmiştim normal kağıt anlayacağınız. Sadece teknikleri farklı

      Sil

Image Map