Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

9 Şubat 2013 Cumartesi

Kutu Kutu Kutucuk



Sevdiklerimize aldığımız hediyeleri kendi yaptığımız hediye paketleri ya da kutularla vermek hediyenin anlamını arttırıyor diye düşünüyorum. Sadece parayla alınmış bir hediyeyi olduğu gibi vermek yerine emeğimizi ortaya koyduğumuz bir paketle sunmak çok daha hoş geliyor bana.

Maalesef Türkiye'de paketleme konusunda çok fazla alternatifimiz yok. Hani yabancı filmlerde özellikle de yılbaşında hediye paketleri, kutuları cıvıl cıvıl, bol çeşitli olur. Ben kağıt katlama işlerine heves sardığımda tabiki ilk soru/n kağıdı nerden bulucam oldu. Hala bu konudan muzdaribim ama yine de internet insana çözüm olabiliyor. Aşağıdaki sevimli kartonları da internetten aldım. Sevgili arkadaşımın minik yakışıklı oğluna gönderdiğim hediyeyi bu kutuya koyup vermiştim. Yapılışı da gayet basit üstelik. Kutuyu yaparken alelacele çektiğim bir kaç fotoğrafı affınıza sığınarak ekliyorum.








Öncelikle kare bir parça kesiyoruz ve ardından köşeleri merkezde birleşecek
 şekilde katlıyoruz ve aşağıdaki şekli alıyor



İşte bu kısım bize kutunun yüksekliğini veriyor ve tabanını oluşturuyor aslında.
Her bir kenarı bir miktar (en fazla ortada her iki karşılıklı kenara birleştirecek kadar) katlıyoruz.
Aynı şeyi bukatları açıp diğer iki kenara da yaparak kat izlerini oluşturmuş oluyoruz.
Bir de burda önemli olan katladığımız pay her bir kenar için aynı olmalı.
Burası da anlatması en zor kısım. Ama birkaç denemeyle kolaylıkla bulabilirsiniz.  Üçgen görünümlü o parçalardan karşılıklı ikisini kaldırıyoruz. Yukardaki şekildeki gibi  katladığımzda çıkan izleri referans alarak yan kulakçıkları içe katlayarak kutunun dikey yüzeyini oluşturuyoruz. Açtığımız o üçgen yüzeyi eski konumuna getirecek şekilde tekrar katladığımızda kutumuz oluşmuş olacak (evet biliyorum anlatamadım ama inanın deneyerek yapacaksınız )



Ve işte son durum. Benim kartonumun her iki yüzeyi faklı olduğundan
bu şekilde değerlendirdim.


Kutu yapımında bahsetmem gereken diğer bir konuda ölçüler. Sona sakladım çünki bazılarınız için çok, bazılarınız için ehh işte biraz sevimsiz,  bazılarınız içinde aman canım çocuk oyuncağı diyeceğiniz bir konu.  Genel anlamda 4. fotoğraftaki boyuna katlama işini tam ortada birleşecek şekilde yaptığınızı düşünürsek kutunun kapağı için 1 cm daha büyük kare kesmek gerekiyor ve yaklaşık dörtte biri oranında tabana sahip kutular çıkıyor ortaya.

Ama sen nasıl yapıyorsun diye sorarsanız ben oturup bu zamana kadar öğrendiğim geometrinin hakkını vererek hesaplama yapıyorum. Tabanı kaç cm olsun, kutunun yüksekliği ne olsun, kapağın yüksekliği alttakinden az olsun diye planlıyorum. Ölçeklendirmeyi de ayrıca anlatmak gerek, bunun içinde hazırlık yapılacak. Notumu aldım, tamamdır. 


Bu şekilde gümüş rengi de olsaymış çok şık olabilirmiş diyip tatlıya bağlıyım. 



Güzel anneye aldığım hobi bıçağını öyle kuru kuru vermek olmazdı, düşündüm taşındım onu nasıl sarıp sarmalasam diye. Basit ama güzel oldu, zaten kar tanelerini de sever. İşimi şansa bırakmadım anlayacağınız :)

Sevdiklerinizle böyle hediyeler hazırlayıp da yüzlerindeki o içten gülümseme ve sıcacık bakışlarıyla mutlu olmanız ve sizin de içinizin ısınması dileklerimle 

Sevgiyle kalın, sevdiklerinizle birlikte... 


2 yorum:

  1. çok guzel anlatmıssın biz çok sevdik tekrar teşekkür ediyoruz özellikle paketleme şekline....
    fatoş

    YanıtlaSil
  2. puantiye olan herşeyi çok severim buda çok cici olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil

Image Map