Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

7 Ağustos 2014 Perşembe

Kendi makaranı kendin yap



kağıttan makara yapımı


Herkese günaydın, keyifli günler. Bizim küçük hanımı defalarca uyanıp da pışpışlayarak uyutur uyutmaz geçtim bilgisayar başına. Bir post hazırlamak ne kadar vaktimi alıyor artık anlatamam. Başına oturup bir iki kere de bitirmek mümkün olmuyor. Neyseki bitirdim de sizinle paylaşabiliyorum.

Geçenlerde Turuncu Oda'nın bir yazısında görüp iyi fikirmiş diye düşünmüştüm bu makaraları. Hiç yapma fikri aklımda yoktu ta ki böyle bir şeye ihtiyaç duyana kadar. Tuhafiyeden renk renk kurdeleler aldım. Aslında almışken top olarak alacaktım ama açılmamış top ellerinde olmadığından mecbur metre işi aldım. Boş makarada yokmuş ellerinde. Bir de onlar eve gelene kadar hepsi birbirine girdi mi? Bilirsiniz çok gıcık bir durumdur, nasıl çözücem ben bunları bakışlarına maruz kalmış birbirine girmiş renk karmaşası kurdeleler. Başladım kara kara düşünmeye ne yapsam nasıl çare bulsam diye. İşte o an bir süre önce Turuncu Oda'da gördüğüm o kartondan makaralar gözümün önüne geldi. Benimkiler pek düzgün olmadı, üzerinde daha fazla uğraşıp daha iyi kalıp çıkartılması gerek. Ama işimi gördü mü gördü :)





Ben ayrıca işin biraz daha kolayına kaçıp öyle peçeteydi tutkaldı kurusunda uğraşmak yerine desenli kartonlardan direkt kestim makraları. Hatta fotoğraftada gördüğünüz üzere şekilde de kolaya kaçtım :) Sonuçta açılmasına engel olacak bir arada tutacak herhangi şekilde kesebilirsiniz. İşlevsellik yerini buluyor böylece ama derseniz güzel olsun, gözümü gönlümü şenlendirsin o zaman biraz uğraşacaksınız :) 

Yapılışını turuncu Oda gayet güzel anlatmış, o kısma girmiyorum hiç. Sizin de varsa böyle bir ihtiyacınız ya da sırf keyfinize evinizdeki ipleri, kurdeleleri daha şık - sevimli makaralara sarmak isterseniz bir göz atarsınız. 


kartondan makara yapımı



kartondan makara yapımı

Sevgiler 

3 yorum:

  1. Artan iplikleri kurdele veya lastikleri bu şekilde değerlendirmek güzel olur ama Sibel hanım..kareler çok güzel samimi sempatik bir görüntü çıkmış ortaya ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Benzer bir şekilde ben de yapmıştım bunlardan (ben kalın kartondan kareler kesip, kenarlarına ipin ucunu sabitlemek için çentikler kesmiştim).
    Hazır olan karton makaralar gereksiz pahalı zaten:)
    İyi bir çözüm;)

    YanıtlaSil
  3. ben de bu makarlardan yapmak istiyordum.çok güzel olmuş ellerinize sağlık.bende blogumda kendi yaptığım küçük şeyleri paylaşıyorum beklerim bloguma da :)

    YanıtlaSil

Image Map