Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Susamlı Kurabiye ve Renkli Sunumu


  
kurabiye kutusu yapma


Yine yayınlamakta geç kaldığım bir çalışma, arkadaşımın doğumgününde kendisi ve eşi için yaptığım kurabiye ve değişik sunumu. 


kurabiye kutusu yapma


Ben çok sevdim, arkadaşım da öyle. Umarım siz de beğenir ve denersiniz. Yalnız kutunun yapılışını fotoğaflama fırsatı bulmamıştım ama ilk fırsatta tekrar yapıp yapışılını sizinle paylaşıcam. Bugün tabiki boş bırakmıyorum sizi ve kurabiyenin tarifini veriyorum. Hamurunun içinde susam olan tatlı bir kurabiye. Ben minik minik yaptım, tek lokmalık. Yemesi keyifli, görüntüsü sevimli, çayın yayına da çok yakışan bir kurabiye oldu. 


susamlı şekerli kurabiye


Malzemeler:

1 çay bardağı susam
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı pudra şekeri
Aldığı kadar un

Üzerine : Tarçın - pudra şekeri


Yapılışı: Susamı yağsız tavada pembeleşene kadar  kavuruyoruz. Ayrı bir kapta margarin, pudra şekeri ve sıvıyağı karıştırıyoruz. Ardından un ve kavurduğumuz susamları ekliyoruz. Ele yapışmayacak kıvama gelene kadar yoğuruyoruz. 170 - 180 derecede pişiriyoruz. Fazla pişirmemek gereke, üzeri beyaz kalırsa daha iyi. Ama benim fırınım yine yaptı yapacağını fotoğrafta gördüğünüz gibi :) İlk fırsatta kendisini değiştirmekle tehdit etsemde pek bir işe yaramıyor, bildiğini okumaya devam ediyor :)

Piştikten sonra arzunuza göre üzerine tarçın ve pudra şekeri de serpebilirsiniz. Ben o gün yaparken tarçınım kalmamış, serpememiştim  :) Ama tarçınsız da gayet güzel oldu. 


Bir de ben yarım ölçü yaptım, yoksa çok fazla oluyor. Çok kalabalık misafirlere yapılmayacaksa ve kendiniz için yapıyorsanız yarım ölçü yapmanızı tavsiye eder ve afiyet bal şeker olsun derim :)

Sevgiyle kalın...

1 yorum:

  1. Canım ben birgül bu yeni bloğum seni izlemeye aldım hemen :) bekliyorum bende bu arada kurabiye çantası süper görünüyo :)

    YanıtlaSil

Image Map