Ahşap boyama Origami Tarifler # Sadece sevdim Gezmece görmece Image Map

9 Temmuz 2013 Salı

Origami Hediye Kartı





Upuzun bir ara oldu. Ülkemizde yaşanan sıkıntılar, tatil, hastalıklar derken istemeden de olsa bu kadar uzun bir ara oluştu. Hatta bir süredir hiç bir bloğu da takip edemedim. Umuyorum ki artık yeniden buralarda olabileceğim.
 
Sizinle origami hediye zarfı yapımını paylaşmak istiyorum. Ne işe yarar derseniz ben evlilik yıl dönümümüzde eşime bu zarfın içinde hediyelerimi içeren kartları verdim. Hediyeler diyince öyle büyük şeyler değil, onun sevdiği, hoşlanacağı jestlerinizi içerebilir. Mesela istediği zaman onunla hiç gıkım çıkmadan maç izleme :) , istediği zaman tiramisu yapmak gibi jestler. Sadece onun seveceği, yüzünü güldüreceği şeyler olsun yeter. Hatta ben espri katarak dırdırı kesme kartı bile koydum :) Kabul etmek grekir ki yapabiliyoruz o dırdır denen şeyi :)  Bu kartları istediği zaman kullanabilecek. Her iki  taraf için de keyifli bir hdiye oldu, tavsiye ederim.
 
Yapımı da gayet basit. Kare bir kartonu önce ikiye sonra tekrar ikiye katlayarak kat izlerini çıkartıyoruz. Aslında yapmak istediğimiz her iki kenar tam ortada birleşecek şekilde katlanması  (şekil 2 deki gibi) . Böylece 3 adet çizgi oluşuyor. Şekil 3 deki gibi bir köşeyi ilk çizgilerde birleşecek şekilde katlıyoruz. Bu işlemi her köşe için yapınca şekil 4 oluşuyor.



Bükülen kenarlar orta yerde şekil 5 deki gibi birleştiriliyor. Ters çevrilip üzgenin oluştuğu köşe noktasından katlanıyor. Her iki kenarı da aynı şekidle katlıyoruz. Bir taraf diğerinden daha uzun oluyor zaten. Şekil 8 deki gibi içine soktuğunuzda kart hazır oluyor. 8 deki şekildeki duruşuna göre boyuna katlamanzı gerekiyor.
 
 




 
Ben bir de kapalı durması için organze kurdele ile bağladım. Siz farklı şeyler de ekleyebilirsiniz.
 
 
En kısa zamanda görüşmek ümidiyle
Sevgiler













 

2 yorum:

Image Map